Zdravý spánok v ponožkách


Spaním strávime viac-menej jednu tretinu života. Spánok patrí do normálneho kolobehu života. Odpočinieme si, organizmus sa počas spánku regeneruje a aj náš mozog si v tejto etape nášho života oddýchne – môže pokojne zatriediť informácie získané počas dňa. Ráno by sme sa mali zobudiť čerství a svieži, plní energie. Nie vždy je tomu tak. Príčinou môžu byť ponožky.

ponožky

Ponožky do postele.

Počas dňa je bežná telesná teplota každého človeka cca 37°C.  Počas dna sa ale mení a najvyššiu teplotu máme poobede. Práve v tomto čase sme najčulejší a plní elánu. Telesná teplota nám začne klesať keď zaspávame. Najnižšia je o 4 – tej hodine ráno kedy môže byť nižšia aj o 1 až 2 °C. Vaše telo sa veľmi nehýbe, nedochádza tak k výrobe tepla a jeho stratu si uvedomíte hlavne pocitom chladných rúk a nôh. To sú najčastejšie dôvody na budenie sa zo spánku. Často krát si to ani neuvedomíte, preberiete sa, lepšie si zakryjete nohy a spíte ďalej, ale váš organizmus si toto vytrhnutie z regenerácie a odpočinku zapamätá a dá vám to pocítiť ďalší deň.

pletené ponožky


Pokiaľ máte rýchly metabolizmus tento chlad si ani neuvedomíte. Vaše telo vie regulovať telesnú teplotu. Pokiaľ ale je váš metabolizmus normálny, alebo pomalý môžete sa na vlastný chlad zobudiť. Aby ste mohli nerušene spať celú noc skúste si pred spaním dať ponožky. Práve tie zabránia strate tepla cez kožu. Váš organizmus tak bude v teple a nebude mať dôvod sa zobudiť.

chodidla

Správne ponožky.

Do postele by ste si mali ponožky starostlivo vybrať. Aby bol váš spánok pohodlný a nič ho nerušilo vyberte si ponožky z prírodných materiálov, v ktorých vám nebude ani teplo, ale ani zima. Najvhodnejšie sú ponožky z bavlny, alebo vlny.

Vyhnite sa tesným ponožkám – tie by len zhoršili cirkuláciu krvi v končatinách a to by nebolo nič príjemné. Tak isto nenoste na noc sťahovacie ponožky – kompresné.

Ponožky by mali byť bez gumičky (tzv zdravotné). Ak vám bude v noci teplo ani sa nenazdáte ako si ich dáte dole. Je jednoduchšie ich vyzuť, ako sa snažiť v noci zahriať studené nohy.

Zdravý spánok v ponožkách
Ohodnoťte příspěvek